pondělí 6. srpna 2007

Podle maminky královský

Docela ráda peču, ale příležitostí je málo a má to dva důvody:
1. Jsem sama, takže když si upeču buď to sním najednou nebo mi to ztvrdne ... to když vyhraje zodpovědnost a beru si jen kousek každý den.
2. Také bývání v podnájmu u někoho má mnohá úskalí, jako například velký počet lidí v kuchyni a málo nádobí nebo vilného milence paní domácí pobíhajícího po bytě ve velmi krátkém ručníčku.
Takže moje dovolená se stala rájem pro maminku (nijak zvlášť ráda nepeče) a tragedií pro problematické partie.
První koláč který jsem vyzkoušela byly všeobecně známé Hraběnčiny řezy. Pokud vím, bývají s jablky, ale moje kamarádka je peče s rybízem ... tento skvost komentovala moje maminka slovy:
"S jablky jsou to hraběnčiny řezy, ale s rybízem jsou královské."















Hraběnčiny řezy jinak:

Těsto:
400 g pol. mouky
200g cukru
3/4 prášku do pečiva
250 g másla nebo Hery
4 - 5 žloutků

Ze surovin upatláme těsto a rozválíme na plech ... těsto nikdy neválím, prostě ho tam namačkám ... rychlé a méně pracné. !!!!!! JEN 2/3 TĚSTA !!!!

Vrstva 1.:
1 tvaroh
vanilkový cukr + cukr podle chuti
1 lžička škrobu
podle potřeby mléko

Jednoduché ... umíchá se tvaroh podle chuti a rozmaže se na těsto.

Vrstva 2.:
rybíz

Nejednoduší ... posype se rybízem ... kdo by to řekl :)

Vrstva 3.:
sníh ze 4 - 5 bílků
150 g cukru
špetka soli

Sníh ušlehaný s cukrem ... přiznávám se, cukr neváží, prostě ho při šlehání přidávám jen tak od oka.

Vrstva 4.:
Na vrh nastrouháme zbylou třetinu těsta ... doporučuju během přípravy myslet na to co děláte, neboť už se mi podařilo na tuto vrstvu zapomenout a zbylé těsto objevila až po upečení v lednici.

No šup s tím do trouby. Nevím na kolik a nevím jak dlouho ... prostě od oka.

Žádné komentáře: