pondělí 6. srpna 2007

Plyšáci

Letošní Vánoce mě nemůžou zaskočit nepřipravenou ... doufám.
Obvykle začínám vymýšlet dárky v září a stejně mě konec prosince zaskočí s mnoha polotovary, kdy to vypadá, že dvacátého čtvrtého ráno budu s jehlicemi prosit kohoutka aby nekokrhal, než tu fusekli dodělám.
Letos jsem však začala mnohem dřív ... tedy alespoň s vánočními ozdobami (již mnoho let nemáme vánoční stromeček).
Koupila jsem si u kutila půl metru červeného filce a ze své sbírky inspirací vybrala popis na plyšáky. Je to dost piplavá práce, obzvlášť, pokud hodláte dělat ozdoby z celého půl metru. Nejhorší je stříhání, ale i tak jsem celou akci dotáhla do konce, a pak ještě nezapomněla prudit sestru a neteř, kterým jsem přenechala pár kousků.


































Postup - plyšáci:
Nejdříve se musíte podle šablony nastříhat dva stejné díly ... stejné, znamená alespoň se o to pokusit. Poté přijde na řadu fantazie ... u takové páté už skutečně nic nového nevymyslíte. Vzor se nesmí vyšívat (bílá Perlička) až do kraje a pokusy o vypracovaný vzor z Horňácka také není to pravé ořechové. Pak se oba díly (obě strany vyšité) sešijí obhazovacím stehem. Dobré je obšívat delší nití ... nedbejte na poznámky "o dlouhé nitce, líné dívce" ..., neboť navazování nevypadá moc hezky. Z konce nitě se pak uhačku řetízek a vytvoří se očko.

Žádné komentáře: