pondělí 13. srpna 2007

Dobře utajený vitamín C

Ten recept jsem si přečetla snad stokrát. Udivilo mě, že v něm není ani lžíce tuku. Ne že bych vyhledávala recepty kde není tuk, mé postavě to nemůže uškodit ... klidně upeču něco, kde je napsáno půl kila másla utři s kilem cukru, to celé upeč a pak se tím zadav. Prostě se mi ten recept líbil. Nevyžadoval nic co bych si nemohla dovolit, a tak jsem v pátek odpoledne ověšená taškama běhala jak máma od dětí Albertem a hledala mandle ... páteční odpoledne je ten správný čas jít nakupovat ... myslí si to totiž všichni.
V sobotu ráno jsem počala své dílo. Recept předkládám tak jak je v knize Basic baking, neboť já nemám váhu, za to mám hrníček, lžíci a šilhavé oko, což ne každé pekařce vyhovuje.

Citronové muffinky
2 citróny
50 g mandlí
250 g mouky
2 lžičky prášku do pečiva
šp. soli
2 vejce
150 g hnědého cukru
1/8 l mléka
125 g jogurtu

Cukr se utře s vejci, potom se přidá mléko a jogurt. Potom mouka se solí a práškem do pečiva, citronovou kúru z obou citrónů a nakonec vykrájenou dužinu z jednoho citrónu a sekané mandle.
Naplní se košíčky (dva dohromady) ... bez vršku a peče se to asi 20 min.

Tady bude obrázek, pokud se mi podaří jej vydolovat z foťáku.

Poznámky:
Největším překvapením bylo, že se to dalo jíst.
Má malá dílka svým tvarem moc nepřipomínala dokonalá dílka z knihy. Příště přidám víc citonové dužiny a méně cukru. Možná se pokusím nahradit mléko olejem, neboť se to lepilo i k těm košíčkům.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Nikie:
tak tento recept kdyz jej zbavim cukru, tak snad projde i kritickym okem meho draheho prezdrave jediciho bratricka.