úterý 7. srpna 2007

Perle z Krkonoš

Když jsem byla malá, měla jsem hrozně ráda vánoční ozdoby po mé babičce. Byly ze skleněných perel a pár těch co přežily mám do dnes. Vyráběly se po domech v Krkonoších a jedna dílna se zachovala ještě v Poniklé. Mají tam prodejničku, kutilský koutek a lze jít i na exkurzi do provozu. Já už jsem tam jednou byla, ale vůbec mi nevadilo se tam podívat znovu. Tatínek se nás asi chtěl zbavit a tak mě, sestru a neteř do Poniklé odvezl ... netušil, že bude v autě sedět dobré dvě hodiny. Kutilský koutek byl otevřen a tak jsme se vrhly do díla ... se sestrou dáváme přednost jednoduchým stříbrným ozdobám (tvrdíme, že máme vkus), ale množství barevných perliček v nás vzbudilo touhu po trošce kýče ... obzvlášť ta tyrkysově-červená je skutečný skvost nevkusu, ale jsem na ní pyšná.















Holky šly potom na exkurzi. Já po minulé zkušenosti s omámením čpavkem a barvami jsem se raději věnovala Jaroušovi (kocour - místní mazel) a výrobě další hrůzičky. Nakonec jsme si ještě nabraly perle na doma a koupily i nějaké hotové ozdoby ... mé konto se povážlivě naklonilo, ale někdy si člověk musí udělat radost.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Tam to znam! Je to skvele, zabavne, hrave .... pokud se tim clovek nemusi nezit.