pátek 18. července 2008

Mé slaměné podnájemnictví ...

... plné nezřízeného opíjení a jiných slastí skončilo předčasně, ale za to opět kočičím mejdanem ... tentokrát jich bylo méně než třicet.
No, tak abych se podělila alespoň o ty žranice obrazem, když už jsem se nepodělila jinak.

Úplně se ty zapečené brambory na mě smály.
Recept jsem vylovila někde v příloze MF, když na nás zaměstnavatel ještě tolik nešetřil a odebírali jsme v oddělení noviny.
Není to nic složitého, já bych také nic náročného nevařila :) Prostě se dá vrstva slabě nakrájených brambor na plátky, strouhaný sýr, dušený špenát (listový) na cibuli a česneku, ochucený oreganem, pokrájená šunka opět brambory a zbytek sýra. Poklade se to máslíčkem, strčí se to do trouby, dají se nohy na stůl a čeká se.

Druhé jsou moje oblíbené zapečené topinky s tvarohem. K tomuto receptu jsem přišla v raném dětství, kdy jsem zničila při svých kulinářských pokusech i jeden hrnec.
Takže na krajíčky chleba dáme plátkem šunky a plátek sýra. Umícháme tvaroh s vajíčkem a ochutíme, různě: česnekem, cibulkou, řeřichou, pažitkou a tak. Navršíme a dáme zapéct. Jo, pro ty co to potřebujou přesně, nezapomeňte sůl.
K poslední baště jsem přišla ve své oblíbené knize Basic baking.
Původně jde o koláč s angreštem, v mém podání s rybízem. Těsto je hrozně jednoduché, prostě tvaroh (200g), hladká mouka (250g), špetka soli a studená voda podle potřeby. Uhníst, nacpat do formy a udělat asi 2 cm okraje. Dát to do lednice na hodinku a pak předpéct na 180°C /10 min. Nasypat ovoce a zalít směsí tvarohu, smetany či jiného mléčného, plísní ještě neozdobeného zbytku (celkem 350g), 1 vejce, cukru, vanilkového cukru a citronové kůry. Madle jsou můj nápad, to aby to byl ještě dražší moučník. Nezapomeňte to dopéct na 180°C/25 - 30 min. Když uděláte míň těsta, bude to i lepší, je to prostě jenom jedlá mísa, žádný zázrak.

A pak nemám být jak bachyně, když pořád žeru ..., ale když řeknete, tak se možná příště podělím :)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Nikie: nooo pěkně... člověk jezdí do práce na kole, snaží se nekoupit si nic co není (ovoce, zelenina, ryba v páře, celozrnná věc, bílý jogurt), rekreační neděli si představuje tak, že se nejprve zruší na inlinech, poté doplní kalorie (okurka, rajče, paprika, kapička sýra a oliv.oleje s těstovinami), načež si jde "lehnout k přehradě" a lítá za frisbee a protože se už nedá na přehradě koupat (sinice), tak si místo pinkání s míčem ve vodě půjčí šlapadlo a krouží kolem přehrady - svaly nad koleny se ozvaly zejména ráno při vstávání.....takhle JÁ SE SNAŽÍM žít "abych neměla výčitky svědomí" a bum do toho tento článek na téma tvarohové mlsání atd.....mááám na něco CHUUŤť!

aknezob řekl(a)...

Ale tvaroh je taky zdravý :)))

Anonymní řekl(a)...

Eeee, nebylo by dobré pozvat některé stále nenajedené známé, aby také zhodnotili?? Pro mne ovšem tvaroh prosím nezapékat a rozinky také nedávat, rajčata už skoro jím :) ZK