pátek 21. září 2007

Diskriminace mé maličkosti

Ve slovníku cizích slov je napsáno:
diskriminace = rozlišování; rozdílný, jiný přístup k jedné skupině než k jiné nebo k celku

Každý pravděpodobně spadá do nějaké té diskriminované skupiny ... já osobně spadám do několika skupin ... malá, obézní, žena, duševně nevyrovnaná a taky levá.
Hned v první třídě mi paní učitelka Kavanová napsala do notýsku:
Je levá jak poleno, nemá cenu přeučovat.
Mělo to své výhody, jako jediný levák ve třídě jsem psala propiskou a nikdo se nesnažil se mnou cokoliv dělat ... domnívám se, že za to hlavně mohla moje tvrdohlavost a nechuť k vynuceným změnám, což jsem dokázala už při porodu. Levácká diskriminace mě od té doby provází životem. Nucená jsem psát zleva doprava ... to mi řekněte, které dítě je tak chytré, že v první třídě umí napsat své jméno pozpátku ... ano, JÁ :) Kdysi sehnat škrabku na brambory bylo skutečně umění ... bohužel nakonec mi jí přivezla tetička ze zahraničí, takže brambory mě neminuly. Už vás nějaký pravák učil plést a háčkovat? ... hrůza. I takové blbosti, jako jsou obrázky na hrníčkách jsou dělány pro praváky. Nevím proč si každý myslí, že levák = nemehlo. Výkřiky typu: "Proboha, nemůžu tě s tím nožem vidět" nebo "Ty si s tím uděláš dítě" a podobně, mě opravdu urážejí. No a samostatnou kategorii tvoří nůžky.
Moje neteř se potetila a tak máme o jednoho leváka víc a jelikož jí je těch třináct (myslím), tak už je velká holka a měla by si začít stříhat nehty sama. V Praze je specializovaná prodejna pro nás levoruké. Ale musím říct, že cena nůžtiček na nehty je vcelku závratná ... ještě, že jsem se to naučila s praváckejma ... a pak že poleno.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Nikie:
no ve zvlastni skupiny opravdu jsi. jsi velmi napadita, bystra a tvoriva - ale abys nebyla moc pysna, levacko, tak ti musim rict, ze i my pravaci nejsme vzdycky tak uplna becka :) (a nekdy mame leve ruce i nohy). takze mensinam zdar :)