středa 14. listopadu 2007

Půlnoční království

Znáte takové ty pohádky o zemích kde slunce nesvítí? Tak takový mi připadá tenhle podzim. Je strašná tma a slunce jako by neexistovalo.
Probírala jsem to s holkama v práci a vyplynulo z toho pouze to, že na severu se z nedostatku světla sebevraždí. Jenže já se přeci nebudu věšet, když bych se při své šikovnosti přitom zabila. Ne, nevyjde to na stejno. Oběsit se znamená, že o vás lidi řeknou "chudák holka nešťastná", ale když si přitom způsobíte smrtelná zranění na něž podlehnete, nikdo pro vás ani kroupu neuroní, ale za to se stanete terčem vtipů.
Co z toho vyplývá ... nepověsím se (nepište mi do komentáře, že je vám to líto).
Já to řeším prací. Tedy takovou, která mě nejen baví, ale uspokojí nejen moji duši, ale i bříško.
Takže jeden zvláštní koláč sladký a jeden slaný předkládám jako antidepresivum.

Jmenuje se to Televizní koláč, ale nevím proč.


1 1/2 hrnku polohrubé mouky
2 lžičky prášku do pečiva
1 hrnek cukru
3/4 hrnku nahrubo posekaných ořechů
1 vejce
5 - 6 lžic oleje
5 - 6 nastrouhaných jablek

Prostě se to všechno smíchá. Pokud budete mít pocit, že je tam nějak moc jablek a že se to nespojí, chce to důvěru a snahu. Pak se to upeče a napatlá polevou.

1/4 kostky másla
2 lžíce rumu
1 lžíce horkého mléka
1 hrnek cukru
3 lžíce kakaa

Prostě se to umíchá ve vodní lázni dohladka.

Druhý je slaný a zaujal mě proto, že tam jsou tvarůžky ... které jsem tam nakonec nedala.

Koláč sýrový

250 g polohrubé mouky
150 g bílého jogurtu + -
1 lžička prášku do pečiva
1 vejce
špetka soli

Umatláme těsto ... v časopise bylo napsáno vymícháme, haha
Rozmatláme po vymazaném a vysypaném pekáči, posypeme na kostičky nakrájenou slaninou, jarní cibulkou a syrečky ... v mém případě paprikovým hermelínem, nechci být bezdomovec. Jemně posypeme kmínem a pokud zůstanete u syrečky tak sladkou paprikou.
Dobré je to hlavně teplé, pak je to také dobré, ale dá se to použít i jako vražedný nástroj.

Žádné komentáře: