pátek 27. listopadu 2009

Pračka

Po půl roce praní prádla ve veřejné prádelně a přeprávání pomocí vlastních rukou jsem si nakonec koupila pračku.
Kdo mě zná ví, že muži v mém případě nepatří do kategorie Oblíbení, ale do kategorii Nebezpeční. Z toho jasně vyplývá, že pokud mě někdo zahlédne v obchodě jak s upřeným zrakem mezi regály obíhám jak družice pračky, a po stejné draze krouží v úctyhodné vzdálenosti (díky mé veškeré snaze) prodavač, není to hra na honěnou, ale zoufalá snaha se vyhnout muži-prodavači a pátrání po ženě-prodavačce. Pokud jí pak zahlédnu vrhnu se na ni se slovy: "Už jsem si vybrala," a jsem ochotna ukázat na myčku nádobí.
Nakonec mám pračku a ne myčku. Slečna prodavačka byla asi zvykla, neboť na mé tiché kuňkání: "Chtěla bych pračku, ale nemám peníze," reagovala velmi mile a s vyplněným papírem mě poslala k pokladně, že to tam se mnou vyřídí. U pokladny to se mnou vyřídili a já jsem vyřídila paní. Nikdy jsem totiž nic na splátky nekupovala, a tak mi chybělo několik zásadních informací ... jako číslo účtu :(
Pračku už mám doma a dokonce o kroužkovanou, jak mi radil ten divný pán, který s pocitem neodolatelného osobního šarmu (pro mě nepochopitelnýho) my kromě dobrých rad nad zlato zanechal i telefonní číslo v případě problémů ... soukromé. Takže kdybyste Péťovi chtěl někdo brnknout ...
Když jsem s kotíkama pračku zapnula, pračka vydala zvuk, který z kotíků udělal prchající veverky (takové krásně načepýřené ocásky měli) a ze mě pravěkou ženu zvyklou otloukat prádlo u řeky o kámen, když se náhle vedle ní prožene průmyslová revoluce.

5 komentářů:

Jana řekl(a)...

Gratuluji k technickému pokroku a nesměle se ptám, co že je to za báječný vynález - okroužkovaná pračka??? Číslo na Péťu nechci. :-)

Gralińka řekl(a)...

taky gratuluju, já vlastním ve ,,vlastním" pračku teprve rok a pořád na ni chodím koukat a hýčkat si ji, tak jí přeju hodně sil a pevných trubek do života! :)

aknezob řekl(a)...

No, to je takový kroužek, kterým se stáhne spoj mezi odtokem a hadicí ... no prostě okroužkuje se :)
Už jsem vyprala i s prádlem, jsem na sebe hrdá :)

muminek řekl(a)...

Pračka, to je hned druhý největší vynález! Už má nějaké jméno? :)

aknezob řekl(a)...

Nevím, asi jí budeme říkat bedna Edna, všichni se na ni díváme s vykulenýma očima ... tu to teče, tu se to točí, ...