středa 12. května 2010

Mamííííí, co je tohle ...?

... kvůli řvaní podobné věty (řvala jsem "tatíííí") mě před třiceti lety vykázali z Častolovického zámku.

Nedávno se v knihovně zastavila bývalá kolegyně, teď zasloužilá matka dvou rozjívených kluků. Ptala se na nějakou zajímavou knihu pro toho staršího. Doporučila jsem Rybu od Erlenda Loea. Přišla za čtrnáct dní a říkala, že si s tou knihou dala, neboť hlavním dopravním prostředkem v příběhu je multikára. Nás dospěláky to nijak nepřekvapí, ale jen do chvíle, než se na to zeptá nějaký capart. Pak zjistíme, že my "víme" co je multikára, ale nějak to nedokážeme přesně vysvětlit a taky nám přijde, že takhle multikára nevypadá (srovnáno s ilustrací Kim Hiorthoya) a začneme se pídit.



Za pár dní na to měla ET besedu o ekologii. Říkala dětem jak recyklovat, proč a jak dlouho se co v přírodě rozkládá. Mezi PETky, žvýkačky, papír a jiné se díky jednomu zvědavci dostala i mrtvola. Víte vy jak dlouho se rozkládá mrtvola? My už s ET ano :)

2 komentáře:

brhlicek řekl(a)...

Multikáru měl soused odvedle (snad se to píše dohromady).
Jednomístnou. Když jsme odváželi šrot, musel jsem sedět na sklápěčce v kovové vaně.
Dnes jsem ale měl opačný problem. Můj čtyřletý syn mi ukázal obrázek toho, co chce k narozeninám.
"To je domeček, kde spí mašinky", snažím se dělat chytrýho otce.
"DEPO", odpovídá syn s výrazem inteligenta, který se snaží poučit blba. "To je přeci DEPO", žádnej domeček.
Na multikáru si netroufnu ...

Anonymní řekl(a)...

brhlicek - krasny :)

tuhle jsem psala pohadku o tramvajich, kde si tramvaji lestili kapotu. Bratr (pokrocilejsiho veku nez vas maly syn) me opravil, ze tramvaj ma bocnice a ne kapotu.

Vedely by deti, co je to bocnice u tramvaje?

jo aknezob - jak dlouho se teda rozklada mrtvola?

(nikie)